6 okt. 2016

Verkoper Buitendienst gezocht!


Functieomschrijving “Verkoper Buitendienst” (32 uur per week)

 

Over SamenDoen
SamenDoen bouwt in de regio Bergen op Zoom en Tholen mee aan een bloeiende gemeenschap met actieve inwoners, een gezond verenigingsleven en florerende ondernemers. Inwoners sparen punten door aankopen te doen bij lokale ondernemers en door actief bij te dragen aan de buurt. Winkels en ondernemers geven hun klanten spaarpunten voor aankopen in hun winkel via een spaarterminal. Klanten hebben een spaarpas. Hoe meer punten een ondernemer geeft, des te aantrekkelijker het is om in zijn zaak een besteding te doen. Ook instellingen kunnen punten uitdelen aan spaarders. Woningcorporaties, zorginstellingen en gemeenten waarderen op deze manier vrijwilligers en bewoners als dank voor hun inzet. Klanten sparen niet alleen voor zichzelf, maar ook voor de lokale verenigingen, (sport)clubs of een maatschappelijk initiatief zoals een ouderenactiviteit of het buurthuis. Zo wordt ook het lokale verenigingsleven ondersteund.
Klanten en verenigingen verzilveren vervolgens hun punten bij deelnemende winkels. Zo komen klanten vaker terug worden nieuwe klanten aangetrokken.Om ons succes ook in de toekomst te garanderen is het van belang dat we meer ondernemers enthousiast maken en laten aansluiten bij het spaarsysteem. Hierom zijn we op zoek naar een collega die het sales-team gaat versterken.

Functieomschrijving
Als verkoper buitendienst heb je sterke communicatieve vaardigheden en kost het je weinig moeite om winkeliers te overtuigen van de toegevoegde waarde van het SamenDoen-concept voor de samenleving en voor hun eigen bedrijfsresultaat. Je bent verantwoordelijk en in staat zelfstandig relaties met lokale (MKB)retail ondernemers op te bouwen en te onderhouden. Verkoop vindt vooral plaats via klantbezoeken, waarna er in samenwerking met de front-office een proces start om de winkelier actief op het online platform te krijgen en te voorzien van materialen. Je draagt tevens zorg voor de juiste orderverwerking en het up-to-date houden van informatie in ons CRM-systeem. Ook neem je het initiatief om evenementen bij te wonen en/of om andere verkoopkansen te creëren.

Functie eisen & profiel

  • 32 uur per week beschikbaar
  • Ten minste MBO-niveau, bij voorkeur in een commerciële richting
  • Minimaal 2 jaar relevante ervaring
  • Aantoonbare ervaring met sales aan retail en/of het MKB 
  • Hands-on mentaliteit
  • Goede communicatieve vaardigheden
  • Representatieve uitstraling
  • Affiniteit/ervaring met ICT
  • Woonachtig zijn in en/of verbondenheid met de gemeente Bergen op Zoom is een pré

 Wij bieden

  • Salaris indicatie: € 2.200 bruto per maand bij fulltime dienstverband.
  • Bonusregeling bij succes.
  • Kans om mee te groeien in een jonge organisatie met grote ambities (zowel regionaal als nationaal).

Interesse?

Meer informatie? Neem contact op met Maartje Verboven, regiomanager: [email protected]
Solliciteren? Stuur je sollicitatiebrief en CV uiterlijk 18 oktober naar [email protected]

Aanstelling per 1 november, of eerder indien mogelijk.

SamenDoen, Zuidzijde Haven 39, Bergen op Zoom www.samendoen.nl