Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u antwoord op veel gestelde vragen. Mocht uw vraag er onverhoopt niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op!

 

Account 

 

Hoe doe ik mee aan SamenDoen?

Klik op de homepage op de knop ‘Doe nu mee’ om te registreren. Er wordt dan een online account voor u aangemaakt en u ontvangt de spaarpas per post thuis. Met de SamenDoen spaarpas kunt u dan meteen punten sparen en verzilveren. Door in te loggen op uw online account kunt u onder andere uw saldo en transacties inzien.

U kunt ook deelnemen aan SamenDoen door een pas aan te vragen bij een winkelier. Met de pas kunt u dan direct punten sparen en verzilveren. U ontvangt een tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord van de winkelier. Log hiermee in op deze website om de pas op uw naam te zetten. Dat heeft een aantal voordelen. Zo kunt u online uw saldo en transacties inzien, kiezen voor welk spaardoel u spaart, op de hoogte blijven van nieuws van SamenDoen en aanbiedingen van deelnemers. Bovendien gaat uw saldo niet verloren als u de pas verliest of deze kapot gaat.

Bent u een huurder van Stadlander en wilt u deelnemen aan SamenDoen? Meld u dan aan voor SamenDoen via ‘Mijn Stadlander’ en ontvang de pas per post thuis. 

Deelnemen aan SamenDoen is kosteloos!

 

Hoe wijzig ik mijn profiel? 

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘profiel’. U kunt hier uw persoonlijke gegevens aanpassen.

Bent u huurder van Stadlander? Log dan in op ‘Mijn Stadlander’ en pas daar uw profiel aan. De aanpassingen worden dan vanzelf in uw SamenDoen profiel verwerkt.

 

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Wat moet ik doen?

U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen. 

Bent u huurder van Stadlander? Dan logt u in via ‘Mijn Stadlander’.  Neem contact op met Stadlander indien u uw ‘Mijn Stadlander’ wachtwoord bent vergeten. 

 

Ik ben vergeten met welk e-mailadres ik moet inloggen. Wat moet ik doen? 

Neem in dit geval contact op met SamenDoen door ons te bellen of een e-mail te sturen. Houd in dat geval uw pasnummer bij de hand. 

Bent u huurder van Stadlander? Dan logt u in via ‘Mijn Stadlander’. Neem contact op met Stadlander indien u uw ‘Mijn Stadlander’ gebruikersnaam bent vergeten. 

 

Hoe schrijf ik mij in of uit voor de SamenDoen nieuwsbrief?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘profiel’. U kunt hier aangeven of u de nieuwsbrief wilt ontvangen.

 

Kunnen wij ook samen sparen op één account?

Ja, u kunt voor één account meerdere passen aanvragen en zo samen sparen. Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘pas’. U kunt hier een extra pas aanvragen. 

 

Hoe stop ik met SamenDoen? 

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘sluit mijn account'. Met het sluiten van uw account kunt u niet meer inloggen, wordt uw pas geblokkeerd en vervalt het saldo. Had u ook een advertentie geplaatst of u ingeschreven voor een activiteit, dan wordt  de advertentie verwijderd en wordt u afgemeld voor de activiteit.

 

Spaarpas

 

Hoe lang duurt het voordat ik de spaarpas ontvang?

Wij sturen de spaarpas nadat u zich via de website heeft geregistreerd of deze via Mijn SamenDoen heeft aangevraagd, zo snel mogelijk per post naar u op. Dit duurt doorgaans 5-7 werkdagen.

 

Hoe vraag ik een (nieuwe) spaarpas aan? 

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘pas’. U kunt hier kosteloos een nieuwe pas aanvragen. Is uw (oude) pas gestolen, verloren of defect? Kijk dan bij ‘ik ben mijn pas kwijt, mijn pas is gestolen of mijn pas is kapot. Wat moet ik doen?'. Heeft u nog geen spaarpas en heeft u ook nooit een pas gehad, dan moet u zich eerst registreren; u krijgt dan de pas na registratie automatisch opgestuurd. Kijk hiervoor bij ‘Hoe doe ik mee aan SamenDoen?’. 

 

Hoe werkt de spaarpas?

De spaarpas werkt net zoals een bankpas. Net zoals uw geld niet op uw bankpas zelf staat maar op uw bankrekening, zo staan ook de punten niet op de spaarpas maar op uw puntenrekening. Met de SamenDoen spaarpas kan gespaard en betaald (verzilverd) worden bij de aangesloten deelnemers in uw gemeente. Overhandig bij elke aankoop de pas zodat de punten automatisch worden bijgeschreven op uw puntenrekening. Als u de punten wilt verzilveren bij een aangesloten winkelier, geef dit dan aan bij het overhandigen van de pas voordat u betaalt. Bij verzilveren van punten dient u uiteraard voldoende saldo op uw puntenrekening te hebben. De pas en het gebruik daarvan is gratis. 

 

Ik ben mijn pas kwijt, mijn pas is gestolen of mijn pas is kapot. Wat moet ik doen?

Blokkeer uw pas bij diefstal of verlies zo snel mogelijk om te voorkomen dat iemand met uw pas uw gespaarde punten verzilvert. Log in en ga naar 'Mijn SamenDoen'. Onder het menu 'spaarpas' kiest u voor de optie om de pas te blokkeren. Vervolgens kunt u hier ook een nieuwe pas aanvragen. Uw saldo blijft gewoon behouden, hoewel het tegoed dat door een vinder van de pas is opgemaakt, als verloren moet worden beschouwd.  

 

Punten

 

Wat is mijn puntensaldo?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Uw puntensaldo staat bovenaan het transactieoverzicht.

 

Hoe kan ik zien of ik punten heb ontvangen?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. U ziet direct uw transactieoverzicht. Hierin wordt vermeld hoeveel punten u heeft ontvangen en van wie. Had u recht op punten, maar heeft u deze niet ontvangen? Neem dan contact op met de Instelling, Winkelier of het Spaardoel waarvan u punten tegoed heeft. Zij kunnen uitzoeken of u recht had op punten en deze alsnog verstrekken.

 

Wat is 1 punt waard?

1 punt is 1 eurocent (€0,01) waard. De punten kunnen alleen verzilverd worden bij de aangesloten winkeliers en ondernemers en zijn niet inwisselbaar voor geld. 

 

Hoe lang blijven punten geldig?

SamenDoen punten hebben geen vervaldatum. De punten blijven dus geldig tot het moment dat u niet langer wenst te sparen. U sluit dan uw account (en het resterende saldo komt te vervallen. Overigens sluiten wij uw account, en komt uw saldo te vervallen als u langer dan 1 jaar geen punten heeft gespaard of verzilverd. Natuurlijk krijgt u ruim vantevoren van ons een e-mail als u geruime tijd inactief bent geweest.

 

Hoeveel punten spaar ik gemiddeld?

U spaart gemiddeld 5% van het bedrag dat u besteedt bij de aangesloten winkeliers. Bijvoorbeeld: u geeft €10,- uit en u krijgt 5% aan punten. Dat betekent dat u €0,50 oftewel 50 punten spaart. Hiervan gaat standaard 40% (20 punten) naar het door u gekozen spaardoel. 

Ook steeds meer instellingen en organisaties zoals gemeentes, woningcorporaties en zorginstellingen waarderen u met punten. Vaak omdat u iets goeds doet voor de buurt of gemeenschap. Kijk op het profiel van de desbetreffende organisatie of instelling, waarmee en hoeveel punten u kunt sparen. 

 

Sparen & Verzilveren

 

Bij welke winkeliers en ondernemers kan ik sparen?

Een aangesloten winkelier of ondernemer is herkenbaar aan de SamenDoen sticker op de etalageruit of de kassa. Verder kunt u op de 'Sparen & Verzilveren' pagina zien bij welke winkeliers u terecht kunt en de ‘spaaracties’ die er zijn.

 

Kan ik ook in andere gemeenten met mijn punten terecht?

Nee, u kunt alleen sparen bij alle aangesloten winkeliers in uw eigen gemeente. Wanneer u via de website een account aanmaakt kiest u uw gemeente. Wanneer u een pas bij een winkelier aanvraagt, zal deze pas alleen werken in die gemeente waar de winkelier ook deel van uitmaakt.  

 

Kan ik mijn punten aan een ander geven? 

Ja, u kunt punten aan een andere spaarder weggeven of punten doneren aan een spaardoel van uw keuze. Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Kies in het menu voor ‘waarderen’ en volg de instructies op het scherm. 

 

Wat is een spaardoel en hoe kan ik er één kiezen?

Een spaardoel is een vereniging, club of een ander maatschappelijk, lokaal doel waar u automatisch voor spaart. Log in op uw SamenDoen account om een spaardoel te kiezen. Onder ‘Mijn SamenDoen’ gaat u naar 'spaardoelen'. Hier vindt u een overzicht van alle deelnemende spaardoelen. U kunt hieruit uw keuze maken. Verkiest u dat niet te doen, dan spaart u automatisch voor het ‘algemene spaardoel’ in uw gemeente. Het algemene spaardoel wisselt met regelmaat. 

 

Welk percentage van de punten die ik spaar gaat naar mijn spaardoel en hoe verander ik dit?

Log in en ga naar Mijn SamenDoen en kies in het menu voor ‘spaardoelen’. Hier ziet u welk percentage van de punten die u spaart telkens naar het door u gekozen spaardoel gaan. U kunt hier ook het percentage aanpassen aan uw voorkeur. 

 

Hoeveel heb ik bijgedragen aan mijn spaardoel?

Log in en ga naar Mijn SamenDoen en kies in het menu voor ‘spaardoelen’. Hier ziet u hoeveel u hebt bijgedragen aan elk spaardoel maar ook hoeveel u samen met alle andere spaarders hebt bijgedragen aan elk spaardoel.

 

Wat zijn advertenties en hoe kan ik die plaatsen?

U kunt een andere spaarder om een helpende hand vragen, en hem of haar daarna als waardering punten geven. Om een advertentie te maken gaat u naar ‘Mijn SamenDoen’ en kiest u in het menu voor ‘advertenties'. Hier kunt u ook uw advertenties beheren. De advertentie en uw profiel zijn daarna zichtbaar op de pagina 'Sparen & Verzilveren'

 

Wat zijn activiteiten en hoe kan ik meedoen? 

Activiteiten worden georganiseerd door organisaties, instellingen en spaardoelen. Het zijn klusjes in de buurt waarmee u punten spaart. Die vinden meestal plaats in groepsverband. Op de pagina ‘Sparen & Verzilveren' ziet u alle activiteiten en kunt u zich aanmelden. In 'Mijn SamenDoen' ziet u een overzicht van de activiteiten waarvoor u zich heeft aangemeld. Hier kunt u zich ook weer afmelden voor een activiteit.