Veel gestelde vragen

Hieronder vind je antwoord op veel gestelde vragen. Mocht het antwoord op je vraag er onverhoopt niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op!

 

Account

 

Hoe doe ik mee aan SamenDoen?

Kijk bij 'hoe werkt het' voor de voorwaarden. Wil jouw vereniging spaardoel worden, neem dan contact met ons op. Je ontvangt van ons een aanmeldformulier. Voldoet de vereniging aan de voorwaarden en hebben we geen bezwaar, dan wordt jouw vereniging opgenomen als Spaardoel.

 

Wat kost deelname?

Kijk bij 'kosten van deelname' wat het kost om spaardoel te worden.

 

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

'Log in' om naar Mijn 'SamenDoen' te gaan. Via 'Mijn profiel' kun je je gegevens aanpassen.

 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Klik op de knop 'Inloggen' en vervolgens op de link 'nieuw wachtwoord'. Er wordt een e-mail met een link gestuurd naar het e-mailadres waarmee je bent geregistreerd. Klik op de link in de ontvangen e-mail. De pagina voor het instellen van een nieuw wachtwoord wordt geopend. Vul tweemaal het nieuwe wachtwoord in. Je kunt nu inloggen met je e-mailadres en nieuwe wachtwoord.

 

Ik ben vergeten met welk e-mailadres ik moet inloggen. Wat moet ik doen? 

Neem contact met ons op. Wij kunnen je dan vertellen met welk e-mailadres je bent geregistreerd.

 

Punten

 

Wat is het puntensaldo van de Vereniging?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Het puntensaldo van de vereniging staat bovenaan het transactieoverzicht.

 

Hoe kan ik zien of en van wie de vereniging punten heeft ontvangen?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Je ziet direct het transactieoverzicht. Hier staat hoeveel punten de vereniging heeft ontvangen en van wie.

 

Wat is 1 punt waard?

1 punt is 1 eurocent (€0,01) waard. De punten kunnen alleen verzilverd worden bij de aangesloten winkeliers en ondernemers en zijn niet inwisselbaar voor geld.  

 

Hoe lang blijven punten geldig?

SamenDoen punten hebben geen vervaldatum. Tenzij jouw vereniging niet langer spaardoel wilt zijn en we je account sluiten. Het resterende saldo komt dan te vervallen. Overigens stopt jouw vereniging spaardoel te zijn als leden langer dan 12 aaneengesloten maanden geen punten hebben gespaard. Natuurlijk krijg je ruim vantevoren van ons een e-mail als je geruime tijd inactief bent geweest, zodat de vereniging de kans heeft leden weer te activeren of het saldo nog te besteden. 

 

Sparen & Verzilveren

 

Hoe kan ik als spaardoel punten ontvangen?

Van alle punten die spaarders ontvangen van winkeliers en instellingen gaat standaard 40% naar een door hen gekozen spaardoel. Jouw vereniging stimuleert de leden spaarder te worden en zoveel mogelijk punten te sparen bij aangesloten winkeliers en instellingen. Je ontvangt deze punten automatisch. De transacties en het saldo kun je inzien in 'Mijn SamenDoen'.

Let op! De vereniging kan zelf geen punten sparen bij winkeliers, instellingen of andere spaardoelen.

 

Waar kan mijn vereniging punten aan uitgeven?

Punten kunnen worden uitgegeven:

  • Bij winkeliers voor (een korting op) aankopen. Voor elke verzilverde punt ontvangt de vereniging €0,01 korting op het aankoopbedrag, tot een maximum van het aankoopbedrag. Gebruik hiervoor je SamenDoen-pas.
  • Om leden te belonen, bijvoorbeeld wanneer ze zich vrijwillig hebben ingezet voor de club. Zij moeten dan natuurlijk wel spaarder zijn van SamenDoen. Om punten te verstrekken log je in op 'Mijn SamenDoen'. Heb je een paslezer? Scan de pas om punten aan de spaarder te verstrekken.

Jouw vereniging kan geen punten uitgeven bij andere Spaardoelen.

 

Zijn de punten inwisselbaar voor geld?

De punten zijn niet inwisselbaar voor geld en het puntensaldo kan ook niet tegen betaling worden opgewaardeerd.

 

Ik heb een verkeerde transactie gedaan. Kan ik dit corrigeren?

Heb je een verkeerd aantal punten verstrekt aan een spaarder of punten naar de verkeerde spaarder overgemaakt. Geen paniek. Neem contact met ons op en geef door om hoeveel punten het gaat, de datum en tijd, en de naam van de spaarder of zijn pasnummer. Wij doen dan ons uiterste best om de transactie terug te draaien of te corrigeren.

 

Pas & Paslezer

 

Hoe werkt de pas?

Elke vereniging die spaardoel wordt krijgt een pas. De pas werkt net zoals een bankpas. Net zoals je geld niet op je bankpas zelf staat maar op je bankrekening, zo staan ook de punten niet op de pas maar op je puntenrekening. Als jouw vereniging de punten wil verzilveren bij een aangesloten winkelier, geef dit dan aan voordat je aankopen afrekent en overhandig de pas. Bij verzilveren moet er uiteraard voldoende saldo op de puntenrekening staan. De pas en het gebruik daarvan is gratis.  

 

De pas van de vereniging is kwijt, gestolen of kapot. Wat moet ik doen?

Blokkeer de pas bij diefstal of verlies zo snel mogelijk om te voorkomen dat iemand met de pas de punten verzilvert. Log in en ga naar 'Mijn SamenDoen'. Onder het menu 'pas' kies je voor de optie om de pas te blokkeren. Vervolgens kan je hier ook een nieuwe pas voor de vereniging aanvragen. Het saldo blijft gewoon behouden, hoewel het tegoed dat door een vinder van de pas is opgemaakt, als verloren moet worden beschouwd.

 

Hoe kom ik aan een paslezer?

Als je een paslezer (ook wel 'terminal' genoemd) wil ontvangen, neem dan contact met ons op. Kijk bij 'kosten van deelname' voor de kosten.

 

Download hier de Handleiding

Vereniging | 171107 Gebruikshandleiding SamenDoen Paslezer (identiek) (2).pdf (171,1 KB)

 

Hoe kan ik nieuw promotiemateriaal en passen ontvangen?

Heb je folders, stickers, of passen nodig om te verstrekken aan leden? Neem dan contact met ons op en wij maken een afspraak met je om deze kosteloos langs te brengen.