Hoe werkt het?

Winkelier | Spaarders - Transparant  Loyale klanten die vaker terugkomen

Met SamenDoen bindt u klanten door, elke keer dat zij aankopen doen, punten te verstrekken en deze bij een volgende aankoop te verzilveren. Daarmee geeft u feitelijk een uitgestelde korting weg waarmee klanten worden verleid terug te keren naar de winkel. Hoeveel punten u weggeeft, dat bepaalt u zelf; een vast aantal punten per aankoop of een percentage van het aankoopbedrag. Één punt heeft de waarde van €0,01. Hoe meer punten u weggeeft hoe aantrekkelijker het wordt bij u aankopen te doen.

Klanten sparen niet alleen bij u, maar ook bij andere aangesloten winkeliers. Klanten die punten sparen bij u, kunnen die dus ook verzilveren bij een andere winkelier. En andersom geldt, klanten die punten bij andere winkeliers hebben gespaard, kunnen die bij u verzilveren. Zo worden de klanten van andere winkeliers ook uw klant. Bovendien is SamenDoen daardoor voor spaarders veel interessanter dan andere spaarprogramma's; ze sparen veel sneller een echte korting bij elkaar en kunnen die bij meerdere winkeliers verzilveren.

Het verstrekken van punten doet u contactloos en 'real-time' met de SamenDoen-paslezer. Met de paslezer scant u de spaarpas van uw klanten. Ook kunt u er pasjes mee activeren en verstrekken aan klanten.

Winkelier | Paslezer - transparant

 

Winkelier | Instellingen - Transparant  Het vergroten van uw klantenkring

Ook organisaties die een belangrijke rol vervullen in de buurt, zoals de gemeente, de woningcorporaties, de school of het verzorgingstehuis verstrekken punten aan spaarders. Vaak als bedankje voor het doen van vrijwilligerswerk of actief zijn in de buurt. Het overgrote deel van alle punten die worden verstrekt komt op deze manier bij spaarders terecht. En dat zijn nieuwe klanten die bij u aankopen komen doen om hun gespaarde punten te verzilveren.

 

Winkelier | Spaardoelen - Transparant  Ondersteunen van lokale spaardoelen

Uw klanten sparen niet alleen voor zichzelf, maar ook voor een vereniging, club of ander lokaal goed doel zoals een speeltoestel in de buurt, een sportactiviteit in de wijk, de voetbalvereniging of het buurthuis.

Standaard gaat 40% van de punten die klanten sparen naar het spaardoel van hun keuze. Klanten kunnen zelf hun spaardoel en een percentage tussen de 20% en 100% kiezen. Als klanten geen spaardoel kiezen gaat een deel van hun punten naar het algemene spaardoel. Het algemene spaardoel wisselt met regelmaat. 

Door mee te doen steunt u als ondernemer dus het lokale verenigingsleven (klik hier voor alle spaardoelen). Maar het verenigingsleven steunt ook u! Want verenigingen stimuleren hun leden om bij lokale winkeliers aankopen te doen en zo voor de club te sparen. Bovendien verzilveren verenigingen hun puntensaldo bij alle aangesloten winkeliers en worden zo ook uw klant.

Winkelier | Puntenverdeling - Transparant