Veel gestelde vragen

Hieronder vindt u antwoord op veel gestelde vragen. Mocht het antwoord op uw vraag er onverhoopt niet tussen staan, neem dan gerust contact met ons op!

 

Account

 

Hoe doe ik mee aan SamenDoen?

Neem dan contact met ons op. Wij komen dan langs voor een persoonlijk gesprek op locatie.

 

Wat kost deelname?

Kijk voor de actuele kosten van deelname bij 'Kosten van deelname'.

 

Hoe wijzig ik mijn gegevens?

Klik op de knop 'inloggen'. Via 'Mijn profiel' kan je je gegevens aanpassen.

 

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord kwijt ben?

Klik op de knop 'Inloggen' en vervolgens op de link 'nieuw wachtwoord'. Er wordt een e-mail met een link gestuurd naar het e-mailadres waarmee u bent geregistreerd. Klik op de link in de ontvangen e-mail. De pagina voor het instellen van een nieuw wachtwoord wordt geopend. Vul tweemaal het nieuwe wachtwoord in. U kunt nu inloggen met uw e-mailadres en nieuwe wachtwoord.

 

Ik ben vergeten met welk e-mailadres ik moet inloggen. Wat moet ik doen? 

Neem contact met ons op. Wij kunnen u dan vertellen met welk e-mailadres u bent geregistreerd.

 

Punten

 

Wat is mijn puntensaldo?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. Het puntensaldo staat bovenaan het transactieoverzicht.

 

Hoe kan ik zien aan wie ik punten heb verstrekt en punten heb ingenomen?

Log in en ga naar ‘Mijn SamenDoen’. U ziet direct het transactieoverzicht. Hier staat hoeveel punten u heeft verstrekt en ingenomen. U ziet hier ook hoeveel punten u elke maand hebt verrekend met Vereniging SamenDoen.

 

Wat is 1 punt waard?

1 punt is 1 eurocent (€0,01) waard. Voor elke punt die u hebt verstrekt betaalt u €0,01 en voor elke punt die u inneemt ontvangt u €0,01 van Vereniging SamenDoen. De verrekening vindt maandelijks plaats en hiervoor ontvangt u een gespecificeerde factuur.

 

Verstrekken & Innemen

 

Hoe gaat het verstrekken van punten in zijn werk?

Elke keer dat spaarders aankopen doen verstrekt u punten (uitgezonderd producten/diensten die wettelijk uitgesloten zijn). Met de paslezer (ook wel 'terminal' genoemd) scant u de spaarpas van de spaarder. Vervolgens toetst u het aankoopbedrag in. Standaard ontvangt de spaarder 5% van de aankoopwaarde in punten. U verstrekt punten over het gehele assortiment en dus over het gehele aankoopbedrag (uitgezonder producten/diensten die wettelijk uitgesloten zijn).

 

Hoe gaat het innemen van punten in zijn werk?

U neemt punten in van spaarders en spaardoelen. U verzilvert punten op het gehele assortiment (uitgezonderd producten/diensten die wettelijk uitgesloten zijn) en geeft daarbij altijd €0,01 korting per ingenomen punt op de aankoop. De punten worden verzilverd via de paslezer en de spaarpas van de klant. U mag geen hogere of lagere korting geven per punt en u kunt geen punten innemen van instellingen of andere winkeliers.

 

Mag ik ervoor kiezen punten alleen in te nemen of punten alleen te verstrekken?

Nee, dat is niet de bedoeling. U moet zowel punten verstrekken als punten innemen. Het zou te verwarrend en onoverzichtelijk worden voor spaarders en spaardoelen als dat bij elke winkelier anders is.

 

Bepaal ik zelf hoeveel punten ik verstrek?

Ja, u kunt kiezen een vast aantal punten per aankoop te verstrekken of punten te verstrekken als percentage van het aankoopbedrag. In het tweede geval kiest u zelf het percentage. SamenDoen raadt aan een percentage te kiezen om de klant te verleiden meer te besteden en bij de hoogte van het percentage, rekening te houden met de gemiddelde marge op producten die u verkoopt.

 

Ik heb een verkeerde transactie gedaan. Kan ik dit corrigeren?

Heeft u een verkeerd aantal punten verstrekt aan een spaarder. Geen paniek. Neem contact met ons op en geef door om hoeveel punten het gaat, de datum en tijd, en de naam van de spaarder of zijn pasnummer. Wij doen dan ons uiterste best om de transactie terug te draaien of te corrigeren.

 

Paslezer & Passen

 

Hoe kom ik aan een extra of vervangende paslezer?

Als u een extra of vervangende paslezer wil ontvangen, neem dan contact met ons op. Kijk bij 'kosten van deelname' voor de kosten.

 

Kan ik meedoen als ik geen WiFi netwerk heb?

Onze paslezers worden standaard uitgerust met een SIM-kaart voor het geval uw winkel eventjes of helemaal niet over een goede WIFI-verbinding beschikt. De paslezer is dan automatisch verbonden met internet via het netwerk van de provider die op de lokatie van uw winkel de beste dekking heeft.

 

Kan ik ook mijn eigen smartphone als paslezer gebruiken?

Vooralsnog niet. De applicatie is (nog) niet beschikbaar in de Google Play Store en de App Store. Ook kunnen we nog geen technische ondersteuning bieden op smartphones van verschillende fabrikanten en op verschillende operating systems. Ook hebben veel smartphones nog geen NFC-chip en kunnen dan geen passen lezen.

 

Hoe gaat het verstrekken van passen in zijn werk?

Passen verstrekt u kosteloos aan uw klanten. De pas activeert u middels de paslezer. Vervolgens verstrekt u de pas met een instructiekaartje aan de klant. Op het instructiekaartje staat de tijdelijke gebruikersnaam en wachtwoord van de spaarder waarmee hij de pas op naam kan zetten.

 

Download hier de Handleiding

Winkeliers | 171107 Gebruikshandleiding SamenDoen Paslezer.pdf (171,1 KB)

 

Facturen & Rekeningen

 

Hoe wijzig ik mijn rekeningnummer?

Log in en ga via 'Mijn SamenDoen' naar 'Mijn Profiel'. U kunt hier uw bankrekeningnummer aanpassen.

 

Kan ik betalen via automatisch incasso?

Nee, vooralsnog is het niet mogelijk via automatisch incasso te betalen. 

 

Kan ik rekeningen (facturen) per post ontvangen?

Nee, vooralsnog is het niet mogelijk rekeningen per post te ontvangen. Rekeningen ontvangt u elke maand digitaal (als .pdf) op uw e-mailadres. 

 

Waar kan ik mijn rekeningen (facturen) bekijken?

Elke maand ontvangt u uw rekeningen als een .pdf op uw e-mailadres. Rekeningen vindt u ook terug door in te loggen op 'Mijn SamenDoen'. Ga naar het menu 'Rekeningen' om alle rekeningen van voorgaande maanden in te zien. U ziet hier ook uw rekening in opbouw voor de huidige maand.

 

Wat moet ik doen als mijn rekening (factuur) niet klopt?

Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. 

 

Waarom krijg ik elke maand twee rekeningen? 

U ontvangt elke maand een rekening van Vereniging SamenDoen (Vereniging SamenDoen West Brabant en Zeeland) en een rekening van SamenDoen B.V. (SamenDoen West-Brabant en Zeeland).

SamenDoen B.V. factureert de kosten van deelname zoals abonnementskosten, transactiekosten en gebruik van paslezers (als u er meer dan 1 heeft). 

Via Vereniging SamenDoen verrekent u maandelijks de punten die u heeft verstrekt en ingenomen. Alle winkeliers en instellingen beginnen maandelijks met een saldo van 0. Aan het einde van de maand wordt de balans opgemaakt en worden de punten onderling verrekend. Vereniging SamenDoen geeft daar uitvoering aan. Alle winkeliers en instellingen zijn daarom ook lid van Vereniging SamenDoen. Op deze manier is de tegenwaarde van de punten gegarandeerd en opereert SamenDoen binnen wettelijke kaders. Op deze rekening is geen btw van toepassing.

 

Waarom betaal ik 8% transactiekosten?

Telkens dat spaarders punten bij u verzilveren heeft u dankzij SamenDoen klanten aan uw winkel weten te binden en heeft u extra omzet. U betaalt dus naar gelang het profijt dat u van SamenDoen hebt. En het belang (klanten binden) dat u als ondernemer heeft, is dan ook ons belang! 

 

Kan ik kiezen naar welk spaardoel de punten gaan die ik verstrek?

Nee, spaarders (uw klanten) kiezen naar welk spaardoel een deel van hun punten gaat telkens dat zij punten sparen.

 

Hoe kan ik nieuw promotiemateriaal en passen ontvangen?

Heeft u folders, stickers, of passen nodig? Neem dan contact met ons op en we maken een afspraak om deze kosteloos bij u af te leveren.

 

Kan ik zelf aanbiedingen sturen naar spaarders van SamenDoen?

Nee, aanbiedingen van ondernemers worden altijd verstuurd via één SamenDoen nieuwsbrief. Wilt u spaarders via de SamenDoen nieuwsbrief een aanbieding doen, neem dan contact met ons op.